Opdracht 2: Happy Octopus Tutorial


       
Dit jaar gaan we voor het eerst werken aan Illustrator.
Voor de meeste van ons dus een nieuw programma.

We gaan met de hele klas aan de gang met de “Super Happy Octopus” Tutorial (klik).
Ben erg benieuwd wat het gaat worden en waar ik tegen aan zal lopen!

In de eerste les ben ik dus begonnen met deze tutorial, en zoals verteld. Illustrator is echt anders denken
Gelukkig verliep het wel goed, en heb ik al een redelijk beginnetje gemaakt!
De tweede les was mijn Ilustrator bestand blijkbaar beschadigt (Geweldig..).
Ik ben dus opnieuw begonnen en ben nu verder.
Ik heb het gezichtje af en de tandjes met tong.
In deze 3de en 4de les heb ik de oogjes afgemaakt, en heb ik een beginnetje gemaakt met de tentakels, wat een vreselijk werkje! De Pen tool werkt echt heel anders dan je wilt.
Ook klopt de tutorial niet helemaal bij stap 13, de 2 tentakels (ook volgens de reacties op de tutorial onderaan de pagina daar).
Het is me helaas nog steeds niet helemaal gelukt om de tentakels goed te krijgen, ik ga dit thuis of in de volgende les nog is even bekijken.
En in deze les ben ik weer bezig geweest met de tentakels en met de achtergrond.
Ja! Hij is eindelijk klaar. De “Burst” was even zoeken maar met wat hulp van de klas is het uiteindelijk goed gelukt.
Ik ben tevreden over het eindresultaat.
Maar de pen tool blijft lastig, dus daar ga ik zeker nog mee oefenen!

In deze laatste oefen les moeten we de tutorial zelf uit ons hoofd maken en af en toe nog elkaar een beetje helpen.
De volgende les krijgen we een toets over de kennis die we in deze lessen hebben gebruikt.
Ik verwacht misschien kleine problemen met de pen tool maar voor de rest gaat het wel lukken.. tenminste dat hoop ik.

Getagged , , , ,

Geef een reactie

